0

سبد خرید شما خالی است

تاریخچه شرکت اچ پیHP

بهزاد کشاورز
28 آذر 1402
5 دقیقه زمان برای مطالعه
5/5 - (3 امتیاز)

HP (Hewlett-Packard) یک شرکت چندملیتی فناوری اطلاعات (IT) است که سخت افزار، نرم افزار و خدمات تجاری مرتبط را می فروشد.شرکت هیولت پاکارد، تولید کننده نرم افزار و خدمات کامپیوتری آمریکایی و یک برند بزرگ در تاریخ کامپیوتر و محصولات مرتبط با کامپیوتر.

 

شرکت اچ پی HP در یک نگاه

شرکت هیولت پاکارد، تولید کننده نرم افزار و خدمات کامپیوتری آمریکایی و یک برند بزرگ در تاریخ کامپیوتر و محصولات مرتبط با کامپیوتر. این شرکت در سال 2014 به دو شرکت تقسیم شد: HP Inc. و Hewlett Packard Enterprise. دفتر مرکزی در پالو آلتو، کالیفرنیا بود.HP (Hewlett-Packard) یک شرکت چندملیتی فناوری اطلاعات (IT) است که سخت افزار، نرم افزار و خدمات تجاری مرتبط را می فروشد.

خطوط تولید HP شامل رایانه‌های شخصی و سایر دستگاه‌های محاسباتی، سرورهای استاندارد سازمانی و صنعتی، دستگاه‌های ذخیره‌سازی، محصولات شبکه، نرم‌افزار، چاپگرها، اسکنرها، پلاترها و سایر محصولات تصویربرداری است. این شرکت ماشین‌حساب‌های دستی، اولین سیستم پردازش داده توزیع‌شده تجاری، چاپگرهای لیزری جت و (به طور مشترک با اینتل) معماری محاسبات دستورالعمل موازی صریح (EPIC) را معرفی کرد.

فرهنگ شرکتی این شرکت در رویکردی به نام HP Way، مجموعه‌ای از ارزش‌ها که برای تقویت نوآوری، احترام به افراد و ارزش برای مشتریان طراحی شده است، احاطه شده است.

HP که در سال 1939 توسط ویلیام آر هیولت و دیوید پاکارد فارغ التحصیلان رشته مهندسی دانشگاه استنفورد تأسیس شد، می تواند اولین استارت آپ گاراژی در نظر گرفته شود. بیل و دیو (همانطور که در شرکت شناخته می شدند) ابتدا در یک گاراژ تک ماشینی کار کردند که نوسانگرهای صوتی را تولید می کرد. این گاراژ در سال 1989 به عنوان یک بنای تاریخی ایالت کالیفرنیا اعلام شد و زادگاه سیلیکون در نظر گرفته می شود. ولی دفتر مرکزی این شرکت در پالو آلتو، کالیفرنیا است.

در اکتبر 2014، HP اعلام کرد که کسب و کار رایانه شخصی و چاپگر خود را از بخش تجاری فروش محصولات و خدمات سازمانی، به عنوان HP، Inc. و Hewlett-Packard Enterprise جدا می کند.

شرکت هیولت پاکارد (HP) ارائه‌دهنده محصولات، فناوری‌ها، نرم‌افزار، راه‌حل‌ها و خدمات به مصرف‌کنندگان فردی، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) و شرکت‌های بزرگ، از جمله مشتریان در بخش‌های دولتی، بهداشت و آموزش است.

عملیات آن در هفت بخش سازماندهی شده است:

  • گروه سیستم های شخصی (PSG)
  • خدمات
  • گروه تصویربرداری و چاپ (IPG)
  • سرورهای سازمانی
  • ذخیره سازی و شبکه (ESSN)
  • نرم افزار HP
  • خدمات مالی HP (HPFS) و سرمایه گذاری های شرکتی

 

از آنجا که خرید محصولات شرکت HP به دلیل تحریمات اقتصادی امکان ورود به بازار ایران را ندارد ، بهتره که به فکر خرید محصولات استوک این شرکت باشید.کیس استوک و مانیتور استوک از جمله محصولات این شرکت هستش که از بازار اروپا به ایران صادر میشود.خرید کیس استوک و همچنین خرید مانیتور استوک بهترین تصمیمی هست که شما در این شرایط میتوانید بگیرید ، چرا که از لحاظ اقتصادی کاملاً مقرون به صرفه هست و شما کالای مد نظرتون رو بدون هیچ عیبی با همان کیفیت و همچنین قیمت پایین تر تهیه میکنید.

 

در مارس 2012، HP PSG و IPG را در یک گروه سیستم های چاپ و شخصی ادغام کرد. HP به گزارش جداگانه نتایج IPG و PSG ادامه می دهد. پیشنهادات HP شامل محاسبات شخصی و سایر دستگاه های دسترسی است. خدمات مشتری چند فروشنده، از جمله فناوری زیرساخت و برون سپاری فرآیندهای تجاری، توسعه برنامه و خدمات پشتیبانی، و محصولات و خدمات مرتبط با تصویربرداری و چاپ. در دسامبر 2011، شرکت Hiflex Software GmbH را خریداری کرد.

شرکت اچ پی (HP) خود را اینگونه معرفی میکند

ما یک شرکت فناوری هستیم که از این باور متولد شده‌ایم که شرکت‌ها باید چیزی بیش از کسب سود انجام دهند. آنها باید دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

تلاش‌های ما در اقدامات اقلیمی، حقوق بشر، و برابری دیجیتال ثابت می‌کند که ما تمام تلاش خود را برای انجام آن انجام می‌دهیم.

با بیش از 80 سال اقداماتی که اهداف ما را ثابت می کند، ما این اطمینان را داریم که جهانی را تصور کنیم که در آن نوآوری کمک های خارق العاده ای به بشریت می دهد.

و فناوری ما – مجموعه ای از محصولات و خدمات از سیستم های شخصی، چاپگرها و راه حل های چاپ سه بعدی – برای الهام بخشیدن به این پیشرفت معنادار ایجاد شده است.

ما می‌دانیم که ایده‌های متفکرانه می‌توانند از هر کسی، هر کجا و در هر زمان بیاید.

و تنها چیزی که لازم است این است که دنیا را تغییر دهیم.

ما تیمی از بزرگترین غول های تکنولوژی را که جهان تا کنون دیده است گرد هم آورده ایم. اینجا در HP ما متعهد به نوآوری و اختراع مجدد زندگی دیجیتال شما هستیم.

 

 

تاریخچه شرکت اچ پی HP

این شرکت در 1 ژانویه 1939 توسط ویلیام آر هیولت و دیوید پاکارد، دو فارغ التحصیل اخیر مهندسی برق از دانشگاه استنفورد، تأسیس شد. این اولین شرکت از بسیاری از شرکت‌های فناوری بود که از ایده‌ها و حمایت استاد مهندسی فردریک ترمن، که پیشگام رابطه قوی بین استانفورد و آنچه در نهایت به عنوان دره سیلیکون ظاهر شد، بهره برد. این شرکت شهرت خود را به عنوان یک سازنده ابزار دقیق پیدا کرد.

  • عملکرد اچ پی HP در زمینه تسلیحات نظامی

در طول جنگ جهانی دوم، این شرکت محصولاتی را برای کاربردهای نظامی توسعه داد که به اندازه کافی مهم بودند که پکارد را از پیش نویس معاف کند، در حالی که هیولت در ارتش سیگنال ارتش خدمت می کرد. در طول جنگ، این شرکت با آزمایشگاه تحقیقات دریایی برای ساخت فناوری ضد رادار و فیوزهای گلوله توپخانه پیشرفته همکاری کرد.

پس از جنگ، پاکارد مسئول تجارت شرکت شد، در حالی که هیولت تلاش های تحقیق و توسعه آن را رهبری می کرد. پس از رکود در قراردادهای دفاعی پس از جنگ، در سال 1947 هیولت پاکارد به سطح درآمد سال های جنگ بازگشت و پس از آن به طور مداوم از طریق استراتژی تنوع محصول رشد کرد.

اگرچه این شرکت هرگز سیستم‌های تسلیحاتی تولید نکرد، اما در طول تاریخ خود به شدت به هزینه‌های نظامی وابسته بود، زیرا ابزار دقیق آن برای توسعه و آزمایش محصولات نظامی استفاده شده است، به‌ویژه که سیستم‌های تسلیحاتی بیشتر به فناوری‌های الکترونیکی و نیمه‌رسانا وابسته شده‌اند. تخصص نظامی هیولت پاکارد در سال 1969 زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده مورد تاکید قرار گرفت. ریچارد ام. نیکسون پاکارد را به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب کرد و در این سمت بر برنامه‌های اولیه برای توسعه دو مورد از موفق‌ترین برنامه‌های جنگنده جت کشور، F-16 و A-10 نظارت داشت.

  • اولین محصولات شرکت اچ پی HP

اولین مشتری آن والت دیزنی پروداکشنز بود که هشت نوسانگر صوتی را خریداری کرد تا از آن در ساخت فیلم انیمیشن تمام‌قدش فانتزیا (1940) استفاده کند.

یکی از محبوب ترین محصولات اولیه آن یک شمارشگر فرکانس با سرعت بالا بود که در سال 1951 معرفی کرد. این دستگاه در بازار به سرعت در حال رشد ایستگاه های پخش رادیویی و تلویزیونی FM برای تنظیم دقیق فرکانس سیگنال مطابق با مقررات کمیسیون ارتباطات فدرال استفاده شد. فروش نظامی در طول جنگ کره نیز درآمد شرکت را افزایش داد.

اولین کامپیوتر هیولت پاکارد، HP 2116A، در سال 1966 به طور خاص برای مدیریت دستگاه های تست و اندازه گیری شرکت توسعه یافت. در سال 1972، این شرکت مینی کامپیوتر همه منظوره HP 3000 را برای استفاده در تجارت عرضه کرد. در سال 1976 یک کارآموز مهندسی در شرکت، استفان جی وزنیاک، نمونه اولیه اولین کامپیوتر شخصی (PC) را ساخت و آن را به شرکت ارائه داد. هیولت پاکارد نپذیرفت و تمام حقوق ایده خود را به وزنیاک داد. بعداً او به استیون پی جابز پیوست تا Apple Computer, Inc. (اکنون شرکت اپل) را ایجاد کند.

هیولت پاکارد اولین رایانه رومیزی خود را با نام HP-85 در سال 1980 معرفی کرد. از آنجا که با رایانه شخصی IBM که به استاندارد صنعتی تبدیل شد، ناسازگار بود، این یک شکست بود. حمله بزرگ بعدی این شرکت به بازار رایانه های شخصی با HP-150 بود، یک سیستم سازگار با رایانه های شخصی IBM که دارای صفحه نمایش لمسی بود. اگرچه از نظر فنی جالب بود، اما در بازار نیز شکست خورد. اولین محصول موفق این شرکت برای بازار رایانه های شخصی در واقع یک چاپگر بود. HP LaserJet در سال 1984 با بازخوردهای تحسین برانگیز و فروش هنگفت ظاهر شد و به تنها محصول موفق هیولت پاکارد تبدیل شد.

  • صعود شرکت اچ پی HP

در اواسط دهه 1980، هیولت پاکارد متوجه شد که تجارت خود را در زمینه های اصلی علم و مهندسی به شرکت های ایستگاه های کاری کامپیوتری رقیب مانند Sun Microsystems، Inc.، Silicon Graphics، Inc. و Apollo Computer از دست داده است. در سال 1989، هیولت پاکارد آپولو را خریداری کرد تا به تولیدکننده ایستگاه کاری شماره یک تبدیل شود، موقعیتی که با Sun و بعداً Dell مشترک شد.

برای کمک به تأمین مالی توسعه محصولات جدید، هیولت پاکارد با انتشار سهام عمومی در سال 1957 پول جمع آوری کرد. علاوه بر این، یک کمپین طولانی برای گسترش خط تولید خود با خرید شرکت ها آغاز کرد، که از سال بعد از آن که با خرید سهام عمومی به بازار عرضه شد شروع شد. F.L. شرکت موزلی، تولید کننده ضبط کننده های گرافیکی. در سال 1961 با خرید شرکت سنبورن صعود خود را به عنوان تولید کننده ابزار پزشکی آغاز کرد.

اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر در مورد تاریخچه شرکت HP هستید از طریق این لینک میتوانید به مقاله ای که در سایت HP هست مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

پردازنده (CPU) چیست؟ + بررسی کامل پردازنده ها

به طور کلی، پردازنده یا واحد پردازش مرکزی (CPU) یکی از اجزای اصلی یک کامپیوتر است که ...
مدیریت
23 آبان 1402
بنر مقاله کیس گیمینگ چیست؟

کیس گیمینگ چیست؟ چطور یه کیس گیمینگ قدرتمند انتخاب کنم؟

شمایی که این مطلبو میخونید قطعاً گیمر هستی و دنباله یه کیس با ویژگی های منحصر به ...
مدیریت
05 مهر 1402

کارت گرافیک کوآدرو (QUADRO) چیست؟ تفاوتش با سایر کارت گرافیک ها چیه؟

کارت گرافیک QUADRO چیست؟ تفاوتش با سایر کارت گرافیک ها چیه؟ وقتی پشت رایانه خود نشستید، مهم نیست ...
مدیریت
09 مهر 1402
×